קסאמיל (Ksamil) עיירת הנופש עם הכי החופים הכי יפים באלבניה


קסמיל היא פנינה נסתרת באלבניה היפה ואל החופים שלה עד לפני כמה שנים הגיעו רק המקומיים לשכשך במים הצלולים. אלבניה כמדינה היא יעד תיירותי די חדש ויחסית די קרובה לישראל ואם אתם מטיילים בה, בטח ובטח אם מטיילים בדרום אלבניה או שאתם מגיעים לאלבניה מיוון, אתם חייבים לעצור לכמה ימים של בטן-גב וחופים בקסאמיל. קסאמיל היא עיירת חוף קטנה ויפה בה חיים כמה אלפי תושבים. בריביירה האלבנית יש חופים יפים רבים. עם זאת, רק קסאמיל מרגישה כמו חוף בבורה בורה ורק כאן אתה תרגישו במלדיביים, בלי שעות הטיסה הרבות או ההוצאות הגבוהות הנלוות לזה.

בניגוד לחופים אחרים בים התיכון, קסאמיל היא עדיין מקום שקט ומבודד. המים בהירים ובגווני טורקיז. בחופים יש חולות לבנים בוהקים ונופים נהדרים של הים היוני. יותר מזה, החופים מוקפים בנוף הררי מדהים ואפשר לומר שחופי קסאמיל הם הפנינה של הריביירה האלבנית.

קסאמיל מושלמת ליום כיף על החוף או לחופשה רומנטית. את הימים כאן אפשר לבלות במנוחה, צפייה על הנוף, ארוחות טובות ושחייה במים זכים. אפשר אפילו לשחות לאחד האיים המיושבים שנמצאים מול החוף.

חופי קסאמיל והאיים הקטנים שבסביבה הם אחד מיעדי החוף הטובים ביותר באירופה. תסתכלו על התמונות מקסאמיל לאורך הכתבה ותבינו על מה אנחנו מדברים.

חוף ואיים מול קסאמיל

מלונות מומלצים בקסאמיל

למה צריך לבקר בקסאמיל?

זהו אחד החופים היפים ביותר באירופה. החוף הוא גלויה מושלמת. יש בו מים צלולים וחול לבן נקי. הטבע וההרים המקיפים את החוף מדהימים גם כן.

בקסאמיל יש אפשרות גם לבקר באי לא מיושב. נו… תחשבו… מה הייתם לוקחים איתכם לאי בודד? בקסאמיל ישנם ארבעה איים קטנים ממש מול החוף. אפשר לשחות אליהם או לשכור קאנו או סירה קטנה.

קסאמיל היא עיירה קטנה והמקומיים ידידותיים וחביבים מאוד. אם תצטרכו עזרה הם יותר מישמחו לעזור לכם. המים הצלולים מלאים בדגים וביצורים שונים, מה שהופך אותם למקום מצוין לצלילה ושנורקלינג.

במסעדות של קסמיל בחוף יש שפע של פירות ים טריים. יש כאן תפריטי דגים מעולים ומאכלים טעימים על הגריל. המטבח האלבני הוא תערובת בין המטבח הים תיכוני, היווני והטורקי.

דג פרידה בגריל

דג פרידה בגריל

קסאמיל היא עיר תיירות חוף אבל זולה מאוד. הגרדיאן אפילו כלל אותה ברשימת 20 החופים הטובים ביותר לחופשה בשנת 2013.

אטרקציות מעניינות בקסאמיל

לבקר באחד (או יותר) מ-4 האיים של קסאמיל

האטרקציה העיקרית בקסאמיל הוא ביקור בארבעת האיים הקטנים מול החוף. ארבעת האיים אינם מיושבים ואפשר לשחות אל האיים הקרובים יותר לחוף. אל האיים הרחוקים יותר ניתן להגיע בסירה, בקייאק, בסירת מנוע או על אופנוע ים. מי שמחפש כמה שיותר פרטיות והרגשה של אי בודד כדאי שיגיע אל האיים הרחוקים יותר. בכל האיים יש מגוון של צמחים וציפורים ובעלי החיים שבתוך הים מתרבים באין מפריע. רק אל תשכחו לקחת שנורקל ובהקשר הזה אנחנו ממליצים על השנורקל הזה, הדור הבא של שנורקל ומסיכה ביחידה אחת עם מסיכה שמאפשרת מבט ב-180 מעלות ולא מבט בזוית צרה כמו במשקפות הרגילות.

להתבודד באיים “התאומים”

האיים התאומים של קסאמיל

האיים התאומים של קסאמיל

האיים המפורסמים ביותר בקסאמיל הם “התאומים”. שני האיים המרוחקים יותר. הם מחוברים זה לזה באמצעות חגורת חול צרה והצמחייה הצפופה כאן דומה לגן עדן טרופי. באיים התאומים תוכלו ליהנות גם מאוכל ומשקאות בבתי הקפה הקטנים והמסעדות שנמצאים באיים התאומים.

יש כמה דרכים להגיע אל האיונים הללו. אפשר לשכור סירה שעולה בערך 10 אירו או קאנו או קיאק ב-7 אירו. אפשר גם ללכת על סירה שמביאה אתכם לאי ולוקחת אתכם מאוחר יותר באותו יום. אם אתם פשוט רוצים לשחות, האיים הקרובים נמצאים במרחק הליכה מהחוף, כך שזה לגמרי אפשרי. האיים מעולים אם אתם בעניין של פרטיות ובדידות. יש בר קטן על האיים התאומים, שם יש משקאות וכיסאות חוף.

ולבסוף, השקיעה מהאיים היא ממש יפה. כדאי להישאר עד סוף היום!

לשנרקל

המפרץ שוקק חיים ימיים. זהו  מקום מצוין לשנרקל.

להשתזף על החוף

מיטת חוף ושמשיה עולה כ-4 יורו ליום. מדהים!

לבקר בחוף המנזר וחוף המראה (Mirror Beach)

החופים האלה הם פנינה נסתרת ודי מבודדת ועם זאת הם קרובים מאוד לקסמיל.

לקפוץ ראש בחוף המנזר

חוף המנזר הוא חוף קטן ומוסתר שנקרא על שמו של מנזר סנט ג’ורג’ הממוקם על ראש הגבעה. המנזר בהחלט שווה ביקור בדרך אל החוף ולאחר הביקור אפשר לרדת ממנו ישר אל החוף. החוף מוקף לחלוטין על ידי גבעות מכל הצדדים. ולבסוף, ישנם כמה מקפצות על יד הים מהם אפשר לקפוץ ולצלול לתוך מי הים הצלולים.

להביט בפליאה בחוף המראה

חוף המראה הוא מקום קסום. השתקפותה של השמש על מי הים נראית כמו מראה זוהרת. החוף הזה הוא יפהפה.

לבלות ביום טיול בבוטרינט

בוטרינט נמצאת רק 20 דקות מקסאמיל והיא אתר מורשת עולמית של אונסק”ו ואולי החשובה ביניהם באלבניה. לכן, תכננו טיול בוקר לבוטרינט וחזרו אל חופי קסאמיל לארוחת ערב בשקיעה. מומלץ מאוד ללכת (כשעה) אל בוטרינט. בדרך תעברו הרבה מטעי זיתים יפים וחופים מבודדים. יקח לך סביב 2-3 שעות לחקור את המקום. מומלץ להגיע לכאן בשעות הבוקר המוקדמות כי השמש בקיץ יכולה להיות מאוד יוקדת. בוטרינט נמצאת על גבעה מוקפת אגמים מרהיבים ועל ראש הגבעה יש מבצר מימי הביניים, שהפך למוזיאון. למידע נוסף היכנסו לעמוד על בוטרינט.

להסתובב בעיר העתיקה ג’ירוקסטרה

הסמטאות הציוריות של ג'ירוקסטרה

הסמטאות הציוריות של ג’ירוקסטרה

העיר הזאת גם נמצאת ברשימת אתרי המורשת העולמית של אונסקו בשל הבתים ההיסטוריים היפים ורחובות האבן שבה. ג’ירוקסטרה היא גם מקום מצוין לקניית מתנות ומזכרות. אפשר למצוא אותם בעיקר בבזאר העתיק שלה.

העיר נמצאת במרחק כשעתיים מקסאמיל ונשקף ממנה נוף ציורי של הרים גבוהים. בעיר יש 2 אטרקציות עיקריות. ראשית, בתי אבן מסורתיים יפים. ושנית, יש מצודה עתיקה על ראש ההר, אשר משקיף על העיר. לאחר מכן תוכלו לסיים את היום באחת המסעדות המדהימות המכוסות בשיחי גפן (ובעונה גדלים עליהם ענבים).

להיקסם ממעיין העין הכחולה (Syri i Kalter)

Syri i Kalter מעין העין הכחולה ליד קסאמיל

Syri i Kalter מעין העין הכחולה ליד קסאמיל

נמצא במרחק של רק נסיעה קצרה מקסמיל. זהו המעין הכי גבוה באלבניה ובאביב היפה יש בו מים כחולים צלולים. העין הכחולה נקראת העין הכחולה כי היא דומה לעין האנושית. המים עולים מעלה ממערה תת ימית שפתחה נראית כמו אישון שחור של עין אנושית. המים הכחולים שמסביבם הם כעין הקשתית הכחולה של העין. העין הכחולה היא מקום מהאגדות שנמצא בתוך היער. שפיריות רבות יבטיחו שאתם לעולם לא תשכחו את הביקור הקסום שלכם בה.

לעשות סיור צדפות

האזור של קסאמיל מפורסם בצדפות המולים שבו. קחו סיור ימי ולמדו קצת יותר על המעדן הזה. הטיול הוא חוויה ייחודית של ממש. בתחילת היום, תפגשו את הסקיפר של הסירה והמדריך יסביר לכם על תהליך הגדילה של המולים והדייג שלהם. לאחר השייט תחזרו בחזרה אל החוף ושם תוכלו לטעום כמה סוגים של מולים לצד כוסות יין.

לקטוף מנדרינות

האזור ידוע בגידול מנדרינות. הסיור יתחיל במטע ושם תפגשו את החקלאים שיסבירו לכם איך לקטוף את המנדרינות. לאחר מכן, תוגש לכם ארוחת צהריים מסורתית מתוצרת מקומית. בשעות אחר הצהריים, תלמדו עוד על מנדרינות, עונות השנה, האדמה, האקלים ותשמעו כמה אגדות עתיקות מקומיות.

יום טיול בסרנדה

סרנדה היא עיר אלבנית צעירה ותוססת עם המון שמש וים.

כדאי לישון בקסאמיל או סרנדה?

המלונות בקסאמיל הם לא אתרי נופש גדולים אלא ברובם הם מלונות משפחתיים. קסאמיל וסרנדה קרובות זו לזו. לכן, אם תלונו בסרנדה, אתם יכולים בקלות לבקר בקסאמיל במהלך היום (או להיפך). עם זאת, אלה שני מקומות שונים לחלוטין. סרנדה היא אחת מערי החוף הגדולות ביותר בריביירה האלבנית. וקסאמיל, לעומת זאת, היא עיירה / כפר קטן. בסופו של דבר תלוי אם אתם מעדיפים להישאר בעיר או בכפר? האם אתה צריך את כל מתקני התיירות והמועדונים של סרנדה או שאתם מחפשים עיירת נופש קטנה יותר.

חוף ספורט ימי בקסמיל

חוף ספורט ימי בקסמיל

מתי בשנה מומלץ להגיע אל קסאמיל?

מזג האוויר בקסאמיל מקסים במשך רוב השנה. למעשה, בעיירה יש למעלה מ-300 ימי שמש בשנה וכמות הגשם נמוכה יחסית לאלבניה. ממאי עד אוקטובר, הטמפרטורה נעימה מאוד. מזג האוויר החם ביותר הוא כמו אצלנו בחודשים יולי ואוגוסט.

גשם יכול לטפטף כאן בנובמבר ודצמבר. בחודש יוני, יולי ואוגוסט אין גשמים בכלל. הטמפרטורה היא מעל 30 מעלות בחודש יולי, אוגוסט וספטמבר. עם זאת, בחודש אפריל, מאי ואוקטובר, יש עדיין טמפרטורה נוחה סביבות 20 מעלות.

מסעדות בקסאמיל

הנה 12 המסעדות הכי מומלצות בקסאמיל. ביניהם יש את:

מחירים של אוכל ושתיה בקסמיל לדוגמה

במסעדה בחנות
ארוחת צהריים: 5 אירו קוקה קולה: 0.5 אירו
ארוחת ערב של שלוש מנות לזוג: 18-20 אירו בירה מקומית: 0.7 אירו
בירה מקומית: 1 אירו מים גדול: 0.4 אירו
בקבוק יין: 8-15 אירו בקבוק יין: 4-5 אירו

איך מגיעים לקסאמיל?

להגיע מקורפו לקסאמיל

שדה התעופה הקרוב ביותר לקסמיל הוא שדה התעופה קורפו. קורפו הוא אי ביוון שנמצא קרוב מאוד לאלבניה. למרבה הצער, שדה תעופה בקסאמיל או שדה התעופה בסרנדה עדיין לא קיימים, לכן, יש להזמין כרטיס טיסה לאי קורפו הסמוך. כאשר תנחתו בקורפו, תוכלו ללון שם לילה או שניים ולמחרת לקחת מעבורת לאלבניה. המעבורת תיקח אתכם אל העיר האלבנית סרנדה. מסרנדה, קחו אוטובוס או סעו במונית לקסאמיל. העיירה נמצאת רק 12 ק”מ מדרום לסרנדה ונסיעה במונית תיקח 10 דקות ותעלה רק 10 אירו. לחילופין, אפשרלנסוע באוטובוס מסרנדה לקסאמיל במשך כ-30 דקות אבל המחיר יהיה נמוך בהרבה – פחות מיורו אחד (!).

המעבורת מקורפו לנמל סרנדה די מהירה. יש לכם 2 אפשרויות. יש מעבורת מהירה בה השייט לוקח 30 דקות. ויש מעבורת איטית יותר, שם השייט אורך קצת יותר משעה. המעבורות יוצאות בעונות התיירות כמה פעמים ביום.

להגיע מסרנדה לקסאמיל

מסרנדה לוקח רק 10 דקות במונית שעולה 10 אירו להגיע לקסאמיל. או שאפשר לקחת אוטובוס לקסאמיל שעולה פחות מ 1 יורו. לוקח לו להגיע לעיירה בערך 30 דקות.

להגיע מטירנה לקסאמיל

אפשרות נוספת היא לטוס לשדה התעופה הבינלאומי טירנה ומשם ניתן לנסוע ברכב שכור אל קסאמיל. נסיעה באוטובוס מטירנה לסרנדה לוקחת 6-7 שעות. אם החלטתם לשכור מכונית ולנסוע איתה דרומה לאורך החוף אז לאורך הדרך, תוכלו לבקר בעיר בראטאפולוניה ואתרים אחרים לאורך הריביירה האלבנית, לפני הגעתכם לקסמיל.

הכתבות הבאות עשויות לעניין אתכם

Lexo më shumë

Ambasadorja e Izraelit: Shqipëria, shembull i bukur tolerancës ndërfetare

Ambadasadorja e Izraelit në Shqipëri, Galit Peleg, ka qenë e ftuar në disa darka iftari të organizuar në Tiranë.

Izrael

Izraeli rihap hapësirën ajrore, kapen 99% e raketave iraniane

Nga më shumë se 30 raketa të lëshuara nga Irani, asnjëra nuk kishte arritur në Izrael.

Shqipëri

Rama dënon sulmin e Iranit kundër Izraelit: I paprecedent, rrezikon të destabilizojë rajonin

Kryeministri Edi Rama dënoi sot fuqimisht sulmin e Iranit ndaj Izraelit

Kosove

Osmani: Kosova dënon sulmin e Iranit ndaj Izraelit

Presidentja e Kosovës, Vjosa Osmani, ka reaguar pas sulmit të Iranit ndaj Izraelit natën e kaluar.

OPED

Populli ynë ka qenë dhe do të mbetet krah popullit hebre

Sot shënohet Dita e Përkujtimit të Holokaustit, ditë që përbashkon gjithë botën në kujtim të viktimave

Bota

BE dënon sulmin e Iranit ndaj Izraelit si ‘përshkallëzim të paprecedentë’

Bashkimi Evropian dënoi ashpër sulmin e drejtpërdrejtë ajror të Iranit ndaj Izraelit.

Spyzone

Ushtria e Izraelit rrethon komandën qëndrore të Hamasit

Marina gjithashtu kreu dhjetëra sulme përgjatë bregut të Gazës, duke ndihmuar forcat tokësore.